Inte helt tydligt

Ibland blir det missförstånd. Som när jag glatt försöker berätta att jag fått A i rasism. Där jag skiner av stolthet möts jag av skeptism och "men det låter ju inte alls så bra" innan jag kommit med den långdragna förklaringen om att jag med rasism menar temakursen i Historia där det handlade om rasism i tiden. Någonting som skulle sammanställas i ett tio sidigt PM och som jag tydligen var en fena på eftersom jag fick högsta betyget. Men det är lite omständigt att förklara, A i rasism låter lättare. Men knappast bättre.

Ännu värre blir det om man hittar mina anteckningar. Oroväckande ofta nämns SS och det känns väl sådär. Men jag menar ingenting elakt. Eller jo. Jag åtsyftar ju spanska sjukan och den var knappast snäll. Men jag menar inte det många förknippar med SS så även där blir det fel.

Det gäller alltså att vara tydlig ibland. Och det gäller att vara effektiv istället för att dumblogga så jag kan göra kväll och sova snart. Det är behövligt om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0