Jesus Christ Superstar

Precis som min lillasyster svåltrålet, ehh, Viktoria, har jag lite en svag punkt för musikaler. Nu är jag, såklart, bra mycket mer selektiv än det glada svålet som sväljer allt med sång och dans som om det vore svålstek. Ska jag gilla musikalerna ska det vara riktigt bra sådana. Som Rent, We Will Rock You, Phantom of the Opera och så vidare. Och nu när det är påsktider måste såklart en annan favorit lyftas fram. Jesus Christ Superstar. Rockmusikalen om Jesus uppgång och fall. Typ. Eller mest fall. Det är ju påskens melodi. Köpte nyligen en dvd för att avnjuta ikväll, men tills dess får det bli soundtracket på Spotify. Riktigt, ursäkta uttrycket, jävla bra. Lyssna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0