Taktik

När man jobbar med skola gäller det att sluta när det går som bäst. Typ. Slutar man som jag brukar, när jag kommit så långt att jag ska läsa en tråkig bok istället för att skriva rolig text blir det lite svårare att plocka upp arbetet igen. Men idag har jag jobbat på bra. Många sidor till min C-uppsats blev det. Och jag slutade nästan när det var som roligast. Eller ja, jag slutade för att jag skulle behöva åka till Härnösand och kopiera papper, men det är kanske inte fullt så kul. Annars fungerade taktiken.

Så när jag kommer hem från träning och dansföreställning ikväll blir det hyfsat roliga saker. En bok om antirasism ska avverkas och en doktorsavhandling om spanska sjukan ska påbörjas. Jag har hittat en bra zon nu och det känns minst sagt som om det går framåt med allt. Tror förklaringen stavas vår, även om dagens lilla hagelstorm får mig att tänka tillbaka på sommarens hultsfred när vi satt i presstältet och det tennisbollhaglade så mycket att vi började bli oroliga för vårat stackars tält. Det var sådär kul. Men tältet klarade sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0