Corroadtripp



Blev en roadtripp till Corroded. Alltså Corroadtripp. Det var intressant. Mångsidigt, trevligt och annorlunda.
Började med godis och mängder av Red Bull. Jag skulle köra dit och J skulle köra hem. Åker dit och svänger i Ånge fel på det enda ställe där det går att svänga fel. Svänger rakt in i en poliskontroll. Frågar om vi är på väg till Konsum, det är vi inte. Tackar snällt och är nästan på väg att göra någonting dumt. Dvs U-sväng på huvudled mitt framför två polisbilar. J påminner mig om trafikreglerna och jag hittar en avfartsväg istället. Fram till Hotell Mittlandia. Stället där man ska hänga en lördagkväll i Ånge. Bandet är där, skäggiga och glada. Maten  är god, köttig och såsig precis som det ska vara. Det sitter ett gäng yngligar vi vårt bort som verkar lite fascinerande "Du skriver för ST va, Sofia Hård? Oj vad mycket kändisar det är här ikväll. Takida är ju här och Patrik Frisk på Nintetone". Stor skräll att Takida är på en fest i Ånge, exklusivt värre.

Hur som helst. Kvällen fortlöpte med trevligt folk och liveuppträdanden. Runt tio började allmänheten trilla in och visualiserade Ånge by night. Man kan säga att det blev en antropologisk studie där det var ganska skönt att man hade ett hem i en annan stad att åka hem till. En tjej raggade på J genom att dra honom i håret och på dansgolvet spelades fem år gamla hits från E-Type. Bara en sådan sak.

Men men, trevligt var det och Corroded gjorde en fin livespelning. Mindre kul blev det sen. Kommer ut till parkeringen och ser hur lampan lyser i bilen. Ajdå. Den hade jag glömt släcka efter poliskontrollen. Med resultatet urladdat batteri såklart. Precis vad man önskar 01.15 i Ånge. Först försöker vi rulla igång bilen, går sådär eftersom jag inte vet hur man gör. Sedan kommer det en snäll man med startkablar  som får igång oss efter att vi letat batteriet i fem minuter. Så. Vi kommer hem. Till slut. Och trevligt var det.

Kommentarer
Postat av: PN

Jasså du tycker vi är lite speciella i Ånge :)



finns lite bilder från spelningen om man klickar på länken

Postat av: Calle

Hahaha, jag tror att du syftar på mig och mina bandmedlemmar som "ynglingarna" vid bordet=P Trevlig kväll var det iaf..

2009-02-16 @ 19:17:34
Postat av: Danne

Vadå ynglingar?! En av oss är ju i samma ålder som dig! :P Haha. Ha det bra! / D

2009-02-16 @ 19:25:46
URL: http://www.myspace.com/blackcreedband
Postat av: Markus

Hej! Jag undrar bara varför du inte sågar Corroded? Dom gjorde ju en mycket bra spelning. Och sånt brukar du ju inte vara så förtjust i. 3 + och sedan en jäkla massa dålig kritik brukar det ju vara. Jaja...

2009-02-16 @ 19:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0