Dear Sir/madam

Spam kan vara lite roligt ibland. Fick nyss ett om att jag vunnit enormt mycket pengar bla bla bla och att jag ska kontakta några bla bla bla. Inget att bry sig om alltså. Det som är roligt är dock rubriken. "Dear sir/madam". Snacka om att verkligen inte ens försöka verka seriösa för jag vet inte, men, om man skulle ha ett lotteriföretag som delade ut en storvinst, borde man inte kunna ta reda på om vinnaren är man eller kvinna först? För att åtminstone vara lite personlig i rubriken? Alternativet hade varit enkla "Dear winner", men inte ens det tänker spamprogrammet på. Vilket gör det underhållande i sin slarvighet.

Kommentarer
Postat av: iamspam

Håller med, rolig SPAM är väldigt roligt. Skicka gärna ditt bästa SPAM till oss så lägger vi upp det på bloggen.



//Iamspam

2009-02-04 @ 14:26:15
URL: http://iamspam.wordpress.com/
Postat av: Malin

Haha, så sant!

Jag hajade inte förrän nu att det är du Sofia som kommenterat min blogg som Sofia. Kul!

Jag ska bli bättre att följa andras bloggar jag med. Har varit dålig på det på sistone, men det handlar inte om ett slags ego, bara den förbenade tidsbristen. Nu ska jag läsa vidare...kram!

2009-02-04 @ 15:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0