"I´m not a artist, not even a musician, I´m just a dude in a band"

Danko Jones var rätt slipad när jag pratade med honom igår. Sånt kan vara lite tråkigt. När artisterna vet vad de bör säga och inte. Då får man inga roliga citat som Backyard Babies (på en pressvisning för ett TV-spel): "Äh, jag tycker spel egentligen bara är fucking waste of time" eller korsordsfrågor som Ralf i Mustasch. Danko Jones släppte  inte till speciellt mycket. Tyvärr. Men vid ett tillfälle blev han lite engagerad. Jag frågade vad han skulle göra om han inte var artist, vad han skulle kunna tänka sig syssla med då (detta eftersom jag vet att han jobbar en del som musikskribent och jag tänkte om han kanske skulle vilja göra det mer i framtiden).

"I´m not a artist, not even a musician, I´m just a dude in a band"

Danko reagerade starkt på att bli kallad artist. Det var han inte. Inte alls. Inte ens musiker. A dude in a band bara. Varken mer eller mindre. Så var det med den saken, men rätt skönt att få lite engagemang utöver standardsvaren iaf.

(För övrigt gick jag  utomhus nyss för att både handla kaffe och hämta paket. Det gick bra att ta sig dig, sedan frös jag nästan ihjäl på vägen hem. Nu stannar jag inne till 18 ikväll)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Helvete! Han spelar ju snart!? Finns det biljetter kvar tror du?

2009-02-19 @ 11:14:52
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0