Tidningen "Aktiv träning"

Jag gillar tidningar. Både bra och dåliga. Att läsa bra tidningar och att håna dåliga. Senaste offret heter "Aktiv träning". Visserligen har jag inte läst tidningen, men sett annonser för den samt spanat in den i hyllan. Om den faktiskt är dålig på riktigt har jag därför ingen aning om. Den kanske är jättebra, superläsvärd och allt sånt där. Det spelar dock ingen roll när namnet är så bra.

"Aktiv träning"

Eh....ja? Träning är aktivt? Det är liksom poängen, att man rör på sig? Roligare hade det varit med namnet "Passiv träning" och helt fokuserat på kvällspressens inrikning av träning (eller snarare viktnedgång). Ni vet, där fokus är på att ändra så lite i livet som möjligt, behålla allt gott och ändå gå ner tio kilo till sommaren. Med rubriker som "Jag fortsatte äta kött och glass - se så smal jag är nu". Kanske, kanske på sin höjd att man äter en nöt eller två. Det är ju nyttigt. Och nyttigt är bra. Så passiv träning kanske är the shit. Eller kanske inte. Det skulle dock vara roligt att läsa en tidning om det. Betydligt roligare än "Aktiv träning" skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Jag har också irriterat mig på denna från direktöversatta danska import, namnet är fånigt och mycket känns ytligt och billigt med tidningen. Bonniers som startat upp detta projekt för typ "lite tuffa män mellan 25-35 som inte har tid att spela bandy med grabbarna längre utan ska börja med ensamsporter" samt detta "ät vad du vill och gå ned i vikt". Nej usch..

2009-04-10 @ 18:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0