Uppesittarmåndag

Börjar veckan sådär genom att försova mig tre timmar. Hade beordrat väckning av J när han kom hem från jobbet. Och visst. Han väckte mig. Och jag bad honom i sin tur "människosnooza" och väcka mig lite senare. Det gjorde han också. Sedan skulle väckarklockan gå och sova själv. Uppstigandet fick jag eget ansvar för och det gick väl sådär. Har en ny "vakna av mig själv tid" nu. Ni vet en sån tid där man av någon anledning, under en period, vaknar nästan exakt samtidigt på minuten varje dag. Den tiden är 8.55 för mig nu. Så jag vaknade. Klev upp och försöker få någonting gjort. Ska skicka lite sammanställning om genreteori för uppsatsen till läraren imorgon, kan vara klokt att ändra källhänvisningarna från "blå boken" till någonting mer konkret. Kanske.

Annars då? Det är en spännande måndag. En uppesittarmåndag till och med. Bokrean kickar nämligen igång vid midnatt och i år är den inte ensam. Både bokrea och fettisdag på samma dag. Kan knappast bli bättre. Så vi ska bunkra upp med semlor hemma som vi kan äta när vi bläddrar i våra nya, fina böcker. Blir toppen. Mindre toppen är att jag ska åka till Härnta vid halv sex-tiden på tisdagen. Eh. Tur man är bra på att kliva upp i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0