No more Hydro

Vi har bott i vår lägenhet över ett år nu. Det känns bra och vi trivs otroligt mycket. Framför allt trivs vi med närheten till mycket. Skola, gym och stan. Snart även Äventyrsbad där vi förmodligen kommer att bo. Men. Just nu har vi lite av en förändring här. Inte stor, men likväl betydelsefull. Det finns nämligen ingen Hydro längre. Vår husmack. Några hundra meter rakt upp, öppet till 22 och med stort utbud av både chips, snacks och dvd. Visst, de är rätt kassa på att servera mjukglass, men för sista minuten sötsug under kvällar är Hydro perfekt.

Men. När jag gick upp igår (dock med margarin och inte godis i åtanke) slogs jag av beskedet att Hydro inte längre heter Hydro. Det är visserligen samma gamla mack som ser ut precis likadan ut, men namnet är något annat. Något som jag glömde ungefär två minuter efter hemkomst. Tror det var Fendro eller någonting i stilen, men dränkt av chocken kunde jag inte bearbeta det djupare. Traumatiskt värre. No more Hydro för Persson och Hård. Tur vi har Himlabadet att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: sara bebis2008

fatta chocken! herregud... "Hydro, hydro, er verdens beste mack. När du ser en skylt som er röd som sylt...."



buuuu... Hur bra låter "Fendro, fendro...." blä.

2009-07-16 @ 14:05:40
URL: http://bebis2008.blogspot.com
Postat av: Sofia

Nä du ser, ingen ordning alls :(

2009-07-16 @ 18:00:11
URL: http://soffipro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0