Jobb och tårta

Dagen sammanfattas med jobb och tårta. Eftersom det var viss (med betoning på viss..eh...) träningsvärk efter gårdagens dubbelpasss mt (2*2h) hoppade jag morgonpasset och köpte tårtingredienser istället. Kalasandet tjuvstartar idag med familjen. Således nutella, vaniljkräm och jordgubbstårta. Var inne på att hitta på en egen, lakritstårta med lakritssås, mosade hallon och lakritsströssel, men det föll på att det inte fanns någon lakritssås (och att den godaste enbart säljs hos mjukglassisarna) och att alla kanske inte gillar lakrits. Och att jag inte gjort den tidigare och således inte var helt säker på kvalitén. Så jag safade och körde den gamla klassikern istället.

Annars är det mesta bra. Inte helt säkert om det faktiskt blir fajt i helgen (motstånd i rätt storlek och klass ska hittas), men jag är ändå laddad för fajt och blir det inte något får jag köra en Uffe Lundell och mena att en inställd fajt också är en fajt.

Nu ska det dock jobbas vidare med Harry Potter. I värsta fall kommer jag behöva åka upp till Hsand IGEN för att kopiera ur mitt numera hatade uppslagsverk. Försökte köpa det i inledningen av kursen, gick inte och låneexemplar finns enbart i Hsand. Som referenslitteratur och får således inte lånas hem. Så jag får kopiera. Och kopiera. För problemet är att jag inte vet exakt vad jag behöver för termer när jag är där uppe. Jag vet vad jag behöver för stunden, men kan omöjligt ha koll på allt jag kommer behöva. Och jag kan ogärna kopiera precis hela boken. Men med facit i hand borde jag nog gjort en springlåning i början av kursen, för seriöst, hur svårt kan det vara att springa ifrån en bibliotikarie? Och det hade varit så värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0