Rädd för svininfluensan? Sluta läs nu

Sammanställde lite dödsannonser från ST när jag var på arkivet senast. 10 september 1918 är datumet, och man kan säga att medelåldern inte är någon upplyftande läsning. Enbart två annonser på sidan hade äldre avlidna. Andra är unga, spanska sjukan-offer:

Dödsanonnser Tisdagen den 10 september 1918

----------

Min älskade dotter och vår kära syster Jenny Olsson avled hastigt å Sundsvalls lasarett i en ålder av 22 år, 6 månader, 27 dagar, djupt sörjd och saknad.

---------

Tillkännagives att vår älskade son och broder Lars Albert lugnt och stilla avled den 7 d:s kl. 11.15 e,m, efter endast några dagars sjukdom, i en ålder av 30 å, 5 måna. och 24 dagar, djupt sörjd och saknad av oss släktingar och syskon.

---------

Tillkännagives att vår älskade dotter och syster Hilda Andersson, född den 23 december 1899, avled idag efter kort sjukdom, djupt sörjd av oss, mormor, släktingar och många vänner.

--------


Att Gud i sitt allvisa råd behagat hädankalla min älskade son Jonas Rickard Larsson vilken efter en kort sjukdom avled den 8 september 1918, i en ålder av 24 år, 7 månader och 1 dag,  djupt sörjd och saknad av mig, broder, 2 systrar och 2 svågrar, syskonbarn samt övriga släkt och vänner.

-----------

Tillkännagives att vår älskade son och broder Olof, född den 19 november 1901, efter en kort tids sjukdom stilla avled i sitt hem lördagen den 7 september, djupt sörjd och saknad av oss föräldrar, syskon, svågrar, släkt och många vänner.

---------

Härmed tillkännagives att min käre make och vår ömme pappa Fredrik Orhn efter några dagars lidande i dag kl. 4 e.m gått hem till ett ljusare och bättre land endast 29 år gammal, lämnande oss samt 2 systrar, övriga släktingar och en stor vänkrets i den djupaste sorg.

--------


Härmed tillkännagives att vår kära dotter Anna Brita, född den 15 juli 1899, avled den 6 september å Sundsvalls lasarett, djupt sörjd av oss föräldrar, syskon, svägrar samt släkt och vänner.



----------


Tillkännagivelse att min älskade make Handelsföreståndaren Lars Johan Larsson efter en kortare tids sjukdom stilla och fridfullt avsomnade i sitt hem Söndsgen den 8 september, kl. 2,57 em. i en ålder av 28 år, 7 månader och 24 dagar, djupt sörjd och saknad av mig samt många släktingar och många vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0