Semester

Imorgon åker vi. Visserligen inte till Grekland, men åtminstone en bit på vägen. Tills dess måste jag dock jobba undan lite småplock. Eller ja, recensioner och C-uppsats typ. Inte göra färdigt uppsatsen, men åtminstone skriva en hel hög sidor. Kunde iof inte hålla mig undan träning idag, väldigt lugnt visserligen eftersom kroppen är trött och lite mör, men några svängar med säcken blev det. Skönt att vila upp kroppen en vecka nu och sedan lägga i superduperväxeln igen. Sånt gillas.

Annars har det varit en del packande idag också, semestergrejerna ska ner och då börjar det kännas väldigt på riktigt. Semester blir det och det snart. Pocketböcker, frysväska och bikini är i väskan. Själv är man strandfinast med blåmärken ungefär överallt, men det kanske kan skrämma bort en Kostas eller två från lillsystern.

Hann även med en biosväng igår. Änglar och demoner. Boken som är bättre än Davinci-koden. Filmen visade sig också vara det, även om den hastar ibland. Visste man inte bättre skulle man kunna tro att Tom Hanks karaktär är synsk så snabbt som han hinner få fatt på ledtrådarna, i boken är det mer logiska led. Annars blev jag ju, såklart, även rätt förtjust i Vatikanens arkiv. Ungefär som Medelpadsarkivet. Ungefär. Kanske ska jag göra en hit-and-run när tillfälle ges. Eller kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0