Det värsta en kampsportare kan göra

Tränar man kampsport, som i mitt fall muay thai, är man van med att gå ganska hårt åt sina träningskompisar. En högerkrok rakt i huvudet, ett knä stenhårt på revbenen eller en frontkick så att kompisen tappar luften, är mer vardagsmat än elakheter och allt detta tar man med glädje. Det hör till och så ska det vara, nästa träning jämför man glatt blåmärken med varandra och finslipar teknikerna. Så. Det värsta man kan göra som kampsportare är istället att gå och träna sjuk. Därför fick jag surt stanna hemma idag. Inte för att jag är supersjuk, men jag nyser och snorar vilket är sådär trevliga egenskaper för sparring. Förkylning är värre än vilken högerkrok som helst, men nu ska det snabbkureras så den stenhårda matchträningen kan börja till veckan. Och det kommer förhoppningsvis att gå som en dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0